Tannhauser uit Leuven heeft met ‘Löven’ en ‘September/Almost Remake’ al een langspeler en een dubbele EP op het palmares staan. De nieuwe plaat ‘Songs Are What We Are’ is net als zijn voorgangers opgenomen in de eigen studio van de band. De tot een duo herleide bezetting met Erick de Deyn en Geert Janssens ruilt ditmaal de akoestische stemming in voor een heftiger groepsgeluid en pakt uit met catchy, sfeervolle en goed in het gehoor liggende, meerstemmig gezongen popsongs die hun oorsprong vinden in de jaren negentig wave en shoegaze beweging.
The Dead Color wordt in 2011 opgemerkt door Poppunt en Studio Brussel: Het nummer 'Reds' haalt StuBru 'Vibe on air'. Krakende vinyls, vergeelde filmposters, analoge synthesizers, een
microfoon en een computer vormen de perfecte instrumenten voor de
hoekige songs met een kloppend hart, overgoten met oldschool
synths à la Kraftwerk, New Order en Giorgio Moroder. In de studio is dit een éénmansproject maar op het podium wordt Erik VH (vocals, synths) geruggesteund door Pieter B (drums, pads), Diederik H (synths) and Pieter DC (synths).
Gottland ziet het levenslicht in 2011. In mei wordt een eerste EP met vier nummers (‘Wanderers EP’) de wereld ingestuurd. De plaat geeft onderdak aan bonky bonky beats, elysische klanktapijtjes en basstonen die geregeld onder de 20 Hz duiken. Het ongeschreven Gott-Manifest bevat de volgende woorden: 'sfeer, ruis, impressies, melodie, weltschmerz, Casio CTK-731's tone 201BASS02 en selfmade samples.' Instrumentale poëzie en een duistere maar hoopvolle clash tussen indie en electronica: Gottland is het mooie resultaat.
De TRIXTRAX concerten zijn gratis, je moet hiernaast inschrijven.