Kid Ink heeft, voor hij besloot zelf op het podium te gaan staan, heel wat ervaring op gedaan met het produceren van platen. Zo was hij als producer en tekstschrijver reeds betrokken bij een aantal platen van onder andere Sean Kingston, Nipsey Hussle, en Sean “Diddy” Combs. Zijn eerste underground mixtape ‘Crash Landing Mixtape’ komt uit in 2010 en slaat meteen in als een bom. Met meer dan 50.000 downloads in de eerste week, wordt ‘Crash Landing Mixtapes’ één van de grootste hiphop-hits van dat jaar. Ook het hierop volgende debuutalbum ‘Daydreamer’ en de mixtape ‘Wheels Up’ worden mede dankzij de digitale snelweg regelrechte successen.
Kid Ink is misschien nog het meest succesvol als 'twitterende, facebookende en bloggende' artiest. Hij beheerst de 'social media' als geen ander en hanteert een online strategie waar vele van zijn collega-rappers alleen maar van kunnen dromen. Het resultaat mag er zijn: Kid Ink werd al meer dan 25 miljoen keer bekeken op YouTube en hij heeft al ruim 8 miljoen downloads op zijn naam staan. Ongetwijfeld zal ook zijn nieuwste album ‘Up & Away’ (release: 12 juni) via deze online strategie een groot publiek weten te bereiken. De eerste singel 'Time Of Your Life', geproducet door Ned Cameron, is in het voorjaar al verschenen en singel nummer twee 'Lost In The Sauce' volgt binnenkort.