TIMING
- 19u30: doors
- 20u00: Rhinos Are People Too
- 21u15: Cherry Glazerr
For this concert a limited number of Gate15 cultural vouchers (for Antwerp students) will be accepted. Send us at least two working days before the day of the concert a request for reservation by mail. After the devaluation of your voucher you will receive the Trix concert ticket.
Bleached, Karen O, Drowners, Vivian Girls, La Sera, Broncho, Best Coast
Cherry Glazerr us
Cherry Glazerr Cherry Glazerr is an L.A based band. Hannah plays drums, Sean plays bass and Clementine plays guitar and sings. Yes, we got the name from Chery Glaser, the NPR news reporter. We thought it would be funny. She actually found out and the people at KCRW dig it. Our sound is generally labeled as dream pop or rock, we are infuenced by T. rex and Black Moth Super Rainbow. Clem, our guitar player/singer writes our songs. "Usually I come up with the melody first. I'm not very cryptic with my lyrics, like, grilled cheese is about a grilled cheese sandwich." Clem started making bedroom demos in early 2012. Lucy Miyaki of Tashaki Miyaki hooked Clem up with a legitimate engineer, Joel Jerome and they recorded the demos in his studio. Those became most of the songs on Papa Cremp. After having recorded about 6 tracks, Clem found the perfect drummer, Hannah. Together, they formed Cherry Glazerr and recorded the rest of the album. Burger Records heard a few tracks that Clem released on Soundcloud, called her up and said they wanted to put out a tape. Being a huge Burger fan, it was easy to say yes. The album consists of 8 songs, most running just under 2 minute mark. Our new album, Haxel Princess has four new songs and three re-recorded songs. Haxel Princess is sort of our “break out” album because these songs aren’t just 2 minute demos, they took a while to write and record. And lyrically, its not grilled cheese surface level, its not as light and frothy, most songs have deeper meaning. Growing up in LA is kind of weird. Some kids have like famous parents and do coke, but its also rad and inspiring. The food is good, taco trucks, In n Out. The music scene is cool, playing shows at the smell is cool, 14 year old boys moshing to trick or treat dancefloor makes us giddy and reminds us why we do what we do. Hopefully we can get big enough to where we can be like Prince and show up at the Largo and be like “hey, we want to play a two hour set tonight” and everyone is like “sure prince” and then it’s a packed house and prince just jams out. We want create music that gives people goosebumps. We are Juniors, so I guess we are the class of 2015. We love dogs. "We are Cherry Glazerr; Clementine on vocals/guitar/bass/songwriter, Sophia on vocals/percussion, Hannah on drums, Sean on bass" soundcloud facebook bandcamp
Read more on Last.fm. User-contributed text is available under the Creative Commons By-SA License; additional terms may apply.
Rhinos Are People Too b
We'll sneak up on you like a giraf in dark glasses trying to get in a polar bear-only golf club. And play that funky..that damn funky music! Een indie/post-something kwintet uit het exotische Peer. Klinkt als het licht scheel starend bewijs van een dronken one night stand tussen The National en The Joy Formidable. (Arcade Fire gluurt ook nog even mee door het sleutelgat.) Grijpen de luisteraar vast met melodieuze weerhaken en sturen er vervolgens een in fuzz/reverb gedrenkte pletwals over. Wees gerust, de instrumentale mokerslagen worden gezalfd door de engelenzang van zangeres Loes Caels. Werden in 2013 gekozen als een van de drie meest beloftevolle jonge bands door Studio Brussel en as such bekroond tot ‘De Nieuwe Lichting van Studio Brussel’. Rhinos Are People Too is Loes Caels (vocals), Ewout Decraene (bass), Tim Theunissen (gitaar), Pieter Vanheeswijck (drum & groupies) en Pieter-Jan Decraene (gitaar). OB. PRESS: "Rhinos Are People Too kwam binnen met een waaier aan sprankelende riffs en onophoudelijk gebeuk: de melodieën aanstekelijk, bruut en pittig, de stem van zangeres Loes Caels zalvend als die van Jónsi. ‘Pelkuri’, gebouwd op maat van uitverkochte stadions, zweemde naar het machtige ‘Whirring’ van The Joy Formidable, en ‘Roses’ van dEUS deed het origineel licht nerveus achterom kijken. Nog een verdienste van Rhinos Are People Too: we beseffen nu meer dan ooit dat breed uitwaaierende pop niet overmoedig en geforceerd móét klinken. Bijkomend pluspunt: de shoegazende eerste song (de titel, iemand?) bewijst dat de Limburgers (Perelaren, meer bepaald) uit meerdere vaatjes durven te tappen. Veel groeimarge dus, maar ook nog wat werk voor de boeg. Gáán, gasten!" (HUMO) 'De gloednieuwe band met wortels in de Limburgse fruitstreek verkoopt in reverb gedrenkte muilperen en een sound die refereert aan het beste van Editors en Arcade Fire. Een melodieuze pletwals met een eigen karaktersmoel, de puisten nu al ontgroeid. Te ontdekken!' (Absolutely Free Festival/Limbolink) 'Rhinos Are People Too staat voor een noisy, fuzzy, donkere en zware sound. Denk aan de The National maar dan met een vrouw achter de microfoon!' (Het Groot Geweld, AB) 'We'll sneak up on you like a giraf in dark glasses trying to get in a polar-bear only golf club. Zowel de introductie als de 2 songs op het vi.be profiel van RHINOS ARE PEOPLE TOO getuigen van originaliteit. Ergens te situeren tussen Foals, Arcade Fire, The National en Chromatics maar de epische Limburgse shoegaze rond zangeres Loes Caels heeft vooral een eigen smoel en een opvallende, in fuzz en reverb gedrenkte, sound. Geslaagde en gelaagde muziek.' (Bram Vermeersch, RIFRAF magazine) 'De band viel mij op omdat er gewoon heel veel in zit. 2 zangers, een zangeres die begint met een soort van mooie, zweverige stijl van zingen en een featering van Roel Vanbuel, hopelijk is die vaker te horen samen met de band, de combinatie werkt immers heel goed. Het is een voorbeeld van een nummer dat heel melodieus start en dan eindigt in een pletwals. Een stijloefening die wel vaker geprobeerd wordt door bands maar in dit geval werkte het echt wel. Een nummer met veel drive, het barste goed open. Een nummer waarvan ik wel meer van wou horen, zeer benieuwd of het live kan waargemaakt worden!' (Ayco Duyster, STUBRU) 'terwijl Rhinos Are People Too hoge ogen gooide met 'Roses' van dEUS. In hun versie leek het wel alsof Nico postuum een postje had versierd bij Sonic Youth.' (De Morgen) Rhinos Are People Too: Het is haast onmogelijk om iets over deze neushoorns te schrijven zonder dat de term 'shoegaze' valt. Het scheurt, bonkt en stuitert. Een mooi huwelijk tussen (veel en gelaagde) gitaren, elektronica en man/vrouw samenzang. Meteen ook het bewijs dat luid en melodieus elkaar niet in de weg hoeven te staan! Benieuwd hoe ze dit live klaarspelen. (4AD)
Read more on Last.fm. User-contributed text is available under the Creative Commons By-SA License; additional terms may apply.